ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا مرغ کوپنی می‌شود؟ | خراسان رضوی مشکلی در تأمین مرغ ندارد

  • کد خبر: ۷۲۴۷۰
  • ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
آیا مرغ کوپنی می‌شود؟ | خراسان رضوی مشکلی در تأمین مرغ ندارد
بازار مرغ در کشور هنوز به ثبات کامل نرسیده است و هر از گاهی قیمت و عرضه آن متشنج می‌شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، بازار مرغ در کشور هنوز به ثبات کامل نرسیده و هر از گاهی قیمت و عرضه آن متشنج می‌شود، به‌طوری‌که در برخی شهر‌های کشور مرغ با کارت ملی برای تنظیم بازار عرضه می‌شود. این درحالی است که مرغداران در تهیه نهاده دانی از مبدأ با مشکل روبه‌رو هستند. خشک‌سالی، آنفلوانزای پرندگان، مشکل در حمل‌ونقل نهاده دانی از مبدأ بنادر و کشتار مرغ در وزن پایین از دیگر عوامل فرازونشیب در بازار مرغ است.


رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفته بود: امکان بازگشت صف و سهمیه‌بندی مرغ وجود دارد، زیرا مرغداران برای تهیه خوراک طیور دچار مشکل شده‌اند و این موضوع میزان جوجه‌ریزی آن‌ها را در دوره‌های بعدی تولید تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بسیاری از مرغداران هم نزدیک به ۸ ماه است از سامانه بازارگاه، دان مرغ خریده‌اند، اما هنوز خوراکی به آن‌ها تحویل داده نشده است.


به‌گفته وی بعد از جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۵۹ به بعد کوپن کالا‌های اساسی باب شد و باتوجه‌به گرفتاری‌های تأمین کالا‌های اساسی، احتمال دارد مرغ کوپنی در قالب سامانه و طرحی با اسم دیگر دوباره ظهور کند.

اکنون خراسان‌رضوی مشکلی در تأمین مرغ ندارد

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی خراسان‌رضوی درباره وضعیت بازار مرغ در استان گفت: ما در استان برخلاف سایر شهر‌های استان‌های دیگر، مشکل حادی در تأمین مرغ برای بازار نداریم. اما متأسفانه مشکل در بارگیری نهاده دانی از بنادر همچنان پا برجاست و همه استان‌ها این مشکل را دارند. با وجود اینکه بار در بنادر موجود است، مرغدار مجبور است پشت بارنامه، مبلغی اضافه به راننده برای بارگیری سریع‌تر، بدهد، چون خودرو برای بارگیری کم است و همین باعث شده است مرغدار ما در تأمین نهاده به مشکل برخورد کند.


بروغنی گفت: خوشبختانه در استان مشکلی برای تأمین مرغ نداریم. مشکل عمده شهر‌های دیگر جوجه‌ریزی است و خیلی از واحدهایشان غیرفعال‌اند، اما در خراسان‌رضوی خیلی از واحد‌هایی که فعال نبودند، اکنون پای کار آمده و فعال شده‌اند و همین باعث شده است تاحدودی مشکل تأمین ما حل شود.


وی در پاسخ به اینکه آیا مرغ از استان به سایر شهر‌ها صادر می‌شود، تصریح کرد: صادرات به شهر‌های دیگر از استان انجام نمی‌شود، مگر خارج از شبکه تنظیم بازار باشد، چون ممنوعیت صادرات همچنان پابرجاست.
به‌گفته بروغنی علاوه بر خشک‌سالی و کمبود نهاده، وجود بیماری بین مرغ‌ها به مشکلات اضافه کرده که این هم مزید بر علت شده است تا مرغ در وزن کم بارگیری و کشتار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->